با آینه هوشمند به بیماری های خود پی ببرید
دانشجویان IT و نرم افزار دانشگاه صنعتی بیرجند
با آینه هوشمند به بیماری های خود پی ببرید
22 / 6 / 1394برچسب:اینه جادویی,تشخیص بیماری,تکنولوژی, ساعت 15:50 | نوشته ‌شده به دست MAH&MLI2A | ( )

دانشمندان آينه هوشمند در ظاهر شبيه به آينه واقعي ساختند که توسط اين آينه مي‌توان نشانه‌هاي اوليه بيماري‌ها را تشخيص داد.محققان بین المللی متشکل از هفت کشور اروپایی به دنبال طراحی و ساخت آیینه هوشمندی با نامWize Mirror  هستند که از اسکنر سه بعدی،دوربین های چند طیفی و ...در ادامه مطلب با آینه هوشمند بیشتر آشنا شوید.

محققان بین المللی متشکل از هفت کشور اروپایی به دنبال طراحی و ساخت آیینه هوشمندی با نامWize Mirror  هستند که از اسکنر سه بعدی، دوربین های چند طیفی و همینطور حسگرهای گازی برای ارزیابی سلامت فردی که در برابر آیینه قرار می گیرد، استفاده می کند. برای مثال، نرم افزار تشخیص صورت این آیینه می تواند نشانه هایی از استرس را در چهره فرد شناسایی کند یا حسگرهای گازی با استفاده از نمونه های بازدم می توانند به شناسایی بیماری در شخص بپردازند.

نرم افزار ويژه، در چهره فرد علايم خستگي يا اضطراب را جستجو مي‌کند، حال آنکه سنسورهاي گازي نفس را براي وجود ترکيباتي که نشان‌دهنده مقدار سيگار مصرف شده است، آناليز مي‌کند. اسکنرهاي سه بعدي چهره را آناليز مي کنند تا بفهمند فرد لاغر يا چاق شده است، و دوربين هاي چند طيفي وضعيت نبض هموگلوبين را آناليز مي‌کنند.

آناليز کامل حدود يک دقيقه انجام مي‌شود، پس از آن برنامه کاربردي، به کاربر اعلام مي‌کند که او چقدر سالم به نظر مي‌آيد به علاوه، اين برنامه مي‌تواند توصيه کند چگونه وضعيت سلامت خود را بهبود بخشد‌. دست‌اندر کاران اين طراحي برنامه ريزي مي‌کنند اين آينه هوشمند يک ابزار اجباري در خانه افراد مبتلا به بيماري‌هاي مزمن سيستم قلبي- عروقي يا ديابت باشد.

اين آينه نتايج به اندازه کافي دقيق مي‌دهد و لازم به ذکر است همه ابزار به کار رفته در ساخت آن امروزه در پزشکي استفاده مي شود. آينه هوشمند توسط گروه محققان از هفت کشور اتحاديه اروپا با حمايت مالي اتحاديه اروپا طراحي شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: علمی، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانشجویان ورودی 93 نرم افزار و IT دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس it-soft93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





---------------------------------------------